Тагове: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0
VW Touareg е истински герой при теглене на тежки ремаркета и дълги пътувания, но за еколозите и някои богаташи той е трън в очите. Макар че SUV-ът от Волфсбург е рекламиран като офроудър за приключения, много хора го приемат като „благородна“ алтернатива на комби. За да отвърне на критиката, VW обновява своя висок флагман четири години след началото на продажбите на второто му поколение – с по-свеж дизайн, преработен интериор и по-екологични мотори.
Отвън фейслифтът се разпознава главно по радиаторната решетка, задната престилка и серийните биксенонови фарове. Отвътре са използвани по-скъпи материали, повече хром и бяло вместо червено осветление на арматурното табло. По-важно обаче е подобрението на дизеловия V6, на който се падат около 90 процента от продажбите. 3-литровият агрегат в бъдеще ще бъде предлаган в две версии: базовата, както и досега, ще изпраща 204 „коня“ и 450 Нм към раздатъчната кутия, а при по-мощната конете са вдигнати от 245 на 262 при максимален въртящ момент 580 Нм.
Моторът в тествания от нас автомобил работи порядъчно тихо и осигурява прекрасна тяга – без значение дали натискате газта с ловджийски ботуш, или с обувка с висок ток. Колосът прецизно следва зададената траектория и се устремява смело напред – спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 7,3 сек и двигателят е достатъчно еластичен при изпреварвания.
Само ако карате по германските магистрали и се дразните, че при скорост 225 км/ч автомобилът престава да ускорява, а отзад ви „натиска“ някой Passat, ще трябва да инвестирате около 140 000 лева за модификацията с V8-дизела, по който няма промени. 4,2-литровият мотор генерира 343 к.с., разполага с 800 Нм, изстрелва колата до 100 км/ч за 5,8 сек и гарантира максимална скорост 242 км/ч. Естествено е и малко по-лаком – средната консумация е около 9,8 л на 100 км. Дизеловият V6 е преработен: така VW отвръща на критиките от еколозите. Моторът е получил SCR-катализатор с впръскване на AdBlue и не само отговаря на нормата Евро 6, но и е станал малко по-икономичен. За ниския разход роля играят също трансмисията, подобрената аеродинамика, както и новите гуми и функцията „фрайлауф“ на 8-степенния автоматик. Когато шофьорът дръпне крака си от педала на газта, двигателят е „отцепен“ от трансмисията и заработва на празен ход. Големият кораб се е научил да се носи, което осигурява по-ниска консумация. По данни на VW средният разход е паднал от 7,2 на 6,6 л. Естествено тези стойности по норма са почти непостижими.
Четвъртата възможност е хибридът (380 к.с.), комбиниращ бензинов V6 с компресор и електромотор. Те гарантират максимална скорост 240 км/ч, но и до 50 км само на ток. Цената за тази версия ще бъде около 150 000 лева, а средният разход – 8,2 л, което не е велико постижение. Във VW обаче не очакват голям дял на продажбите за тази модификация. Ето защо във Волфсбург не са взели техниката за Plug-in хибрид, използвана в аналогичния модел Porsche Cayenne. При 90% дял на дизеловите версии и ограничен износ към САЩ и Китай инвестицията в подобна имплементация не би се възвърнала.